شاکله‌شناسی و ذهن منفعل

توضیحات دوره

این کارگاه یک روزه به شما کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از خودتان و دنیای اطراف پیدا کنید. ما در این کارگاه به بررسی ساختار اصلی انسان، یعنی شاکله می‌پردازیم. شاکله مانند یک نقشه است که تمام ابعاد وجودی ما را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین مباحثی که در این کارگاه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • سه مؤلفه اصلی انسان: جسم، شاکله و روح.
  • دو خود درونی: خود آگاه و خود ناآگاه.
  • تاثیر تعامل این دو خود بر سرنوشت ما: چگونه تعامل نادرست این دو خود می‌تواند منجر به مشکلات روحی و روانی شود.
  • انسان ناشاکله: چه کسی انسان ناشاکله است و چرا در دنیای امروز بسیاری از ما در این دسته قرار داریم؟
  • تسلط ذهن فعال: چگونه ذهن فعال بر زندگی ما مسلط شده و ما را از آزادی محروم کرده است.

چرا شرکت در این کارگاه برای شما مفید است؟

  • خودشناسی عمیق: با شرکت در این کارگاه، به شناخت عمیق‌تری از خودتان خواهید رسید و علت بسیاری از رفتارها و احساسات خود را درک خواهید کرد.
  • رها شدن از محدودیت‌ها: با آگاهی از نقش ذهن فعال در زندگی، می‌توانید از محدودیت‌های ذهنی خود رها شوید و به پتانسیل‌های واقعی خود دست پیدا کنید.
  • افزایش آرامش و تعادل: با ایجاد تعادل بین خود آگاه و خود ناآگاه، به آرامش درونی و تعادل بیشتری دست پیدا خواهید کرد.
  • بهبود روابط: درک بهتر خود و دیگران به شما کمک می‌کند تا روابط بهتری با اطرافیان خود برقرار کنید.

این کارگاه برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادی که به دنبال شناخت خود و معنای زندگی هستند.
  • افرادی که احساس می‌کنند در زندگی خود گرفتار شده‌اند و به دنبال راهی برای تغییر هستند.
  • افرادی که از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.
  • افرادی که به دنبال رشد شخصی و معنوی هستند.

در پایان این کارگاه، شما قادر خواهید بود:

  • ساختار درونی خود را بهتر درک کنید.
  • نقش ذهن فعال در زندگی خود را بشناسید.
  • راهکارهایی برای ایجاد تعادل بین خود آگاه و خود ناآگاه بیابید.
  • به پتانسیل‌های واقعی خود دست پیدا کنید.
  • زندگی شادتر و پربارتری را تجربه کنید.
مشاهده بیشتر

مدرس

نصرالّله حکمت
دکترای فلسفه
  • 3 دوره

دکتر نصرالّله حکمت زادۀ 1334 شهرری است. او تصحیلات حوزوی را تا سطح خارج فقه و اصول گذراند اما از کسوت روحانیت درآمد و در مقطع کارشناسی تا دکترا در رشتۀ فلسفۀ دانشگاه تهران ادامۀ تحصیل داد. سرانجام در سال 1373 موفق به اخذ درجۀ دکترای فلسفه از این دانشگاه شد. نصرالله حکمت با نگرشی نو نسبت به فلسفۀ اسلامی که حوزۀ تخصّصی او می‌باشد و با تأکید بر فلاسفه‌ای چون فارابی، عامری نیشابوری، ابن سینا، سهروردی و ابن‌عربی تقسیم‌بندی‌های موجود در تاریخ فلسفۀ اسلامی مبنی بر مشائی یا اشراقی بودن فلاسفۀ اسلامی را قبول ندارد و به‌طور کلی فلاسفۀ ایرانی-اسلامی را دارای روشی کاملاً جدا از فلسفۀ یونان می‌داند. نیز با شرح و تفسیر مستشرقان از فلسفه و عرفان اسلامی مخالفت جدی دارد. وی به‌طور جدی به نقد منطق ارسطویی می‌پردازد. آثار حکمت به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند؛ بخشی دیدگاه‌های فلسفی خود اوست مانند «تأمّلی در فلسفۀ تاریخ عقل»، «فلسفۀ ادبیات میخانه» و «مسئله چیست» و بخشی دیگر نیز توضیح و بیان دیدگاه‌های فلاسفۀ اسلامی که بخش اعظم کتابهای وی را تشکیل می‌دهد. وی همچنین استاد فلسفۀ بازنشستۀ دانشگاه شهید بهشتی است.

380000